Legat de lipsa de initiativa si actiune a romanilor la tot ceea ce se petrece in general in Romania , redau mai jos un fragment din comentariul de pe net referitor la ratiunile care au stat la baza campaniei publicitare a ciocolatei "Rom".
Acestea scot la iveala un element extrem de interesant : in ce conditii reactioneaza romanii ?
Ideea schimbarii ambalajului a aparut in urma unui studiu prin care McCann Erickson urmarea sa afle ce e “autentic romanesc” pentru tinerii din Romania, a explicat Botan intr-o conferinta de presa sustinuta dupa revealingul campaniei Rom. Rezultatele studiului, format din sase focus grupuri si doua chestionare online, au aratat ca, atunci cand vine vorba despre Romania, oamenii au tendinta sa vorbeasca doar despre partile negative. Singurele aspecte pozitive mentionate in research au fost istetimea romanilor, simtul umorului si capacitatea lor de a “se descurca”.
Studii independente (realizate de Ministerul Muncii si Mercury Research) arata ca 80% din tineri vor sa plece macar temporar din tara si mai mult de o treime (1 milion) isi doresc sa plece defintiv.
Romanii tind sa se refere la aspectele negative atunci cand vorbesc despre ei insisi si au un tip de patriotism reactiv – are nevoie de un stimul ca sa se manifeste.
“Conceptul a fost sa cream un soc care sa trezeasca acest patriotism. Sa incepem o dezbatere patriotica in jurul Rom”, spune Botan.
Prima etapa a campaniei a fost cea de teasing – o saptamana in care Rom aparuse pe rafturi si in comunicare (TV, print, Internet, OOH) invelit in steagul american. In aceasta saptamana s-au strans 3.700 de comentarii pe site (dintre care circa 90% negative), au fost create cauze pe Facebook (cea mai populara a avut 11.300 de aderenti), precum si o petitie online.
“Acum cinci ani daca am fi facut aceasta campanie n-am fi avut aceleasi reactii pentru ca oamenii n-aveau un mediu unde sa se manifeste”, spune Botan, referindu-se la Internet.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Live 09.04.21
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ixfKWSEsUZM" title="YouTube video ...
-
O amintire din perioada in care viata pictorilor era efervescenta. La atelierele mansardate din Calea Victoriei, viata era boema ,plina de f...
-
Vreme frumoasa sambata diineata la Snagov.Soare , caldura ce mai , vara in adevaratul sens al cuvantului. La rugamintea lui Raul(posesor de ...
Daca-l puneau pe-al Germaniei, nu cred ca ar fi comentat nimeni, dar pe-al Americii? Nici macar ca "marketing scheme" nu trebuiau s-o faca.
RăspundețiȘtergereAr trebui sa schimbe reteta asta oribila, pe care o au in ultimul timp, nu sa faca reclama unui produs lipsit de gust placut.
Am vazut prostii comentand pe net "Rom, ma bucur ca nu te-ai vandut americanilor!". Saracii, nici nu si-au dat seama ca era o chestie de marketing, ci au crezut ca astia de la Rom au schimbat ambalajul inapoi, doar pentru ca au vrut ei.
Daca nici noi tinerii nu incepem sa gandim, inseamna ca ramanem pierduti timp de inca vreo 50 de ani.
Faptul ca tinerii vor sa plece din tara e adevarat, nu-i mai atrage nimic aici...chiar ieri vorbeam cu un tanar de 20 ani care , e ,'om'de serviciu intr-o scoala din Finlanda, munceste 3 ore pe zi si castiga 1500 de euro.Diferenta de salarizare ca de la cer la pamant, cu ce e in Romania!
RăspundețiȘtergereSerghei, puteau sa puna oricare drapel, problema e ca romanul nu mai are simtul proprietatii asupra tarii in care s-a nascut, pana-n '90 a fost teleghidat, masurat la hectar si tinut la regim iar dupa, futut din toate partile si-n toate pozitiile pe burta tot goala, asa ca nu putem sa ne asteptam sa puna palma-n cur curvei care i-a dat teapa. Patriotismul nu creste pe marginea drumului, e o planta mult mai pretentioasa. Sanatate!
RăspundețiȘtergere